Září 2006

Zoo Tycon 2-máme rádi zvířata

20. září 2006 v 19:43
Zoo Tycoon 2 Zoo Tycoon byl jednou z nejlepších tref do černého, kterou kdy udělal vydavatelský moloch Microsoft v oblasti počítačových her. Na první pohled šlo víceméně o tuctovou kopii principů budovatelské strategie, mnohonásobnou replikaci jednou úspěšného konceptu, zasazenou do prostředí zoologické zahrady, jedněmi opovrhovaného vězení pro zvířátka, jinými opěvované instituce, která umožní přežití hynoucích druhů fauny. Grafické zpracování řadilo původní hru kamsi do lepšího průměru, herní systém obsahoval jisté nedokonalosti, přesto ale způsobil davovou nákupní mánii. Zařídila to dobrá marketingová politika Microsoftu, ale stejně tak určení hry jako zčásti vzdělávacího produktu a všeobecně přístupného titulu, na němž se vyřádily i četné skupiny jinak velmi, velmi svátečních hráčů.
Není divu, že brzy přišel první datadisk, do něhož autoři kreativně jako největší lákadlo zařadili možnost pěstování pravěkých ještěrů. Dinosaur Digs byly po několika měsících následovány ještě jedním přídavkem, Marine Mania, jenž pro změnu upravoval více herní systém. Zoo Tycoon 2 A zatímco ostatní autoři horečně překopávali vlastní enginy a chystali bezduché klony Wildlife Park a (o něco chytřeji navržený) Zoo Empire, Blue Fang Games v klidu pracovali na evoluci představujícím Zoo Tycoonu 2. Ano, ačkoliv tisková prohlášení působí jako účinné mimikry, Zoo Tycoon 2 zdaleka není jen remakem originálu v grafice složené z trojúhelníkových modelů potažených texturami: Zoo Tycoon 2 je plnohodnotný druhý díl a velký trumf Microsoftu v oblasti titulů pro masy.
"Zoo Tycoon 2 je plnohodnotný druhý díl a velký trumf Microsoftu v oblasti titulů pro masy."
Ruka boží
Zoo Tycoon 2 zachovává princip, který zesnaďňuje proti realitě řadu akcí: princip takzvané boží ruky. Takto pracovně lze nazvat možnost hráče kdykoliv popadnout vybrané zvíře či pracovníka a kamkoliv ho přesunout pouhopouhým kliknutím. "Boží ruka", či možná přesněji "boží kurzor," je neocenitelnou pomůckou zejména ve chvíli, kdy nebohé nahlouplé zvířátko spadne do příkopu ohraničujícího výběh a nemůže se vyškrábat ven. Na druhou stranu, když jej takto hráč musí zachraňovat podesáté či podvacáté, už mu ani nepřijde, že by za danou možnost měl být autorům vděčný.
Úvodní obrazovky, v čele pochopitelně s pěkným renderovaným intrem, se snaží hráče vehementně přesvědčit, že po technické stránce je Zoo Tycoon 2 na docela jiné úrovni, než jeho předchůdce. A daří se to, protože engine, na němž je postaven, lze s tím u prvního dílu srovnávat jen velmi obtížně. Nabídka hlavního menu prosazuje tutoriály, těch je hned několik pro všechny herní činnosti a nutno dodat, že pro začátečníka budou lecčíms užitečné. Zkušení stavitelé ale jistě skočí ihned do kampaně, popřípadě Sandbox stavěcího módu. Prvně jmenovaná možnost obsahuje konkrétně zhruba dvě desítky misí, které jsou rozděleny do několika sfér působení zoolog

Anketa-moje anketa

15. září 2006 v 13:53
Moje anketka

poslání Support Lesbiens?Dávat lidem radost.

15. září 2006 v 13:52

Poslání Support Lesbiens? Dávat lidem radost

Support Lesbiensvíce fotografií...
Support Lesbiens (Autor: Universal Music)

Mazlíčci tu budou

15. září 2006 v 13:46
Pets-mazlíčci,článek z Thesims2.cz
O Mazlíčcích jsme toho napsali již opravdu mnoho. Mohli jste si u nás přečíst preview založené na postřezích zahraničních kolegů, nedávno jsme vám pak nabídli dojmy z krátkého hraní na Games Convention a nyní přicházíme s dalším článkem. Tentokrát s postřehy a dojmy z hraní českých Mazlíčků.
Nemá cenu znovu vysvětlovat a popisovat hlavní novinky datadisku, jednak protože jsme je detailně rozebírali již v předchozích článcích a také proto, že je jistě již znáte. Vrhněme se tedy rovnou na věc. Tak tedy, mé první kroky směřovaly k editoru Create-a-Pet, kde jsem si vytvořil menší zvířecí armádu. Upravovat zde můžete opravdu téměř vše nač si jen vzpomenete. Například kočkám můžete měnit barvu očí (dokonce můžete udělat každé jiné :).
Mazlíčky není možné přímo ovládat, ale mají své potřeby - ty se uspokojují "automaticky". Probíhá to tak, že jim koupíte některý z předmětů jako pelech, boudu, misku na žrádlo a podobně. Dále se již o nic nestaráte, pouze musíte doplňovat jídlo. Některé potřeby psů a koček uspokojíte také tím, že s nimi trávíte dostatek času - hrajete si s nimi nebo je trénujete. Co se týká tréninku, tak ten probíhá obdobně jako získávání dovedností simů. K dispozici je několik povelů, které v rámci tréninku můžete své čtyřnohé kamarády naučit. Například "Panáčkovat", "Podat packu", "Dělat mrtvolu", "Lehnout" a tak dále.
Tím se dostávám k interakcím mezi simy a mazlíčky. Kromě zmíněné možnosti naučit a dát povel je možné "Vynadat za…", "Vyhubovat" nebo naopak "Pochválit za…". Pak jsou zde možnosti "Hrát si" a "Dát najevo lásku". Správné vychovávání a trénování je nezbytné, protože není nic horšího než nezbedný mazlíček v domě. Ten dokáže nejen rozcupovat nábytek, ale také znetvořit okolí domu. Navíc v případě vyhladovění vašich chlupáčů vám bude hrozit jejich odebrání.
Pořizování morčat a papoušků je výrazně odlišné než u psů a koček. Probíhá tak, že si v nákupním módu zakoupíte klec pro morčata nebo papouška. Ta je ale zpočátku prázdná a vy musíte nejprve morče koupit (stálo tuším 70 simoleonů), přičemž k dispozici je několik různých variant. Potom si s morčetem/papouškem můžete hrát, pozorovat jej, nakrmit a dokonce i vypustit na svobodu.
Musím říci, že datadisk Mazlíčci vypadá opravdu povedeně. Zejména proto, že nabízí velmi atraktivní téma a je zpracováno s pověstnou Maxisáckou precizností. Animace zvířat jsou velmi povedené a často doprovázeny emocemi - hubovaný pes smutně skloní hlavu, při hře na mrtvolu vyděšeně čichá k páníčkovi, který předvádí mrtvého apod. Nakonec jsem si nechal podrobnosti o vlkodlacích. Vaši simové se budou moci nakazit od potulného vlka se svítivýma nazelenalýma očima. Nebojte se, takového simíka bude možné vyléčit a to zavoláním "Trenéra poslušnosti" a následným zakoupením lektvaru "Lykantropylin B".